czwartek, Luty 20, 2020

Czym grozi nadmiar obowiązków w pracy?

0
nadmiar obowiązków służbowych

Bez znaczenia jakie stanowisko się zajmuję, każdy pracownik ma obowiązek wykonania określonych czynności w pracy. Gdy jednak jest ich za dużo, pojawia się problem. Nadmiar obowiązków służbowych jest bardzo negatywnym zjawiskiem. W praktyce skutkuje to mniejszą produktywnością pracownika oraz tym, że nie ma on szans, aby wykonać wszystko na czas.

Z czego wynika nadmiar obowiązków w pracy?

Gdy w firmie dochodzi do nadmiernej rotacji pracowników, lub braku odpowiednio wykwalifikowanej kadry, obowiązki służbowe są przekazywane innym podwładnym. W rezultacie pracownicy albo zostają w biurze po godzinach, albo zabierają zleconą pracę ze sobą do domu. Taki pracownik jest zmęczony, przepracowany, nie ma czasu na odpoczynek. W wyniku tego jego wydajność spada.

Oprócz nadmiaru obowiązków, pracownicy są również zmuszeni do podejmowania odpowiedzialnych decyzji. Skutkiem tego jest również zmęczenie psychiczne, podwładny zaczyna nie radzić sobie ze stresem.

Jak objawia się nadmiar obowiązków służbowych?

Człowiek nie jest robotem, dlatego w pewnym momencie jego organizm wysyła pewne sygnały ostrzegawcze. Ich zadaniem jest zwrócenie uwagi na problem, który się pojawił. Pracownik nie radzi sobie z nadmierną ilością zadań oraz stresem. Do typowych objawów przeciążenie pracą, należą:

  • przewlekłe przemęczenie,
  • problemy z koncentracją,
  • zaniki pamięci,
  • zaburzenia snu,
  • osłabienie odporności,
  • problemy zdrowotne,
  • większa ilość błędów, pojawiająca się podczas wykonywania pracy,
  • rozchwianie emocjonalne,
  • pogorszeniem relacji ze współpracownikami i bliskimi.

Przeczytaj też: http://www.activisio.pl/czy-nadgodziny-maja-wplyw-na-nasza-produktywnosc/

Czym grozi nadmiar obowiązków w pracy?

Nadmiar obowiązków w pracy jest groźnym zjawiskiem, w najgorszym wypadku może doprowadzić do wypalenia zawodowego. Wtedy pracownik traci swoją motywację do wykonywania obowiązków służbowych, nie jest skoncentrowany, ani wydajny. Jest mu obojętne to jak wykona dane zadanie. Wykonywana praca nie daje ani przyjemności, ani satysfakcji. Z czasem staje się nie do zniesienia.

Gdy zaobserwujemy u siebie pewne niepokojące symptomy, najpierw powinniśmy udać się do przełożonego. Rozmowa z nim może pomóc rozwiązać problem. Kolejnym skutecznym rozwiązaniem jest urlop wypoczynkowy. Jeżeli to nie pomoże, może czas na rozejrzenie się za nową pracą?

Źródło: https://www.trademarketer.pl/

Dyplom Master of Business Administration – ile dziś są warte studia MBA?

0
Dyplom Master of Business Administration –ile dziś są warte studia MBA

Studia MBA nadal są postrzegane jako niezwykle prestiżowe. Wiele osób uważa, że ich ukończenie to przełomowy moment w karierze menedżera. Aby przekonać się, czy tak jest naprawdę, warto zajrzeć do danych statystycznych opracowanych przez badaczy. Wystarczy właściwie wskazać średnie miesięcznie zarobki absolwenta MBA, by zrozumieć, że dyplom Master of Business Administration może być przepustką do rozwoju kariery.

Zarobki absolwentów MBA imponują, ale to nie jedyny powód do podjęcia studiów MBA. 12 500 zł brutto – tyle wynosiło przeciętne miesięczne wynagrodzenie absolwentów MBA w 2018 r. zgodnie z danymi z Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń przeprowadzonego przez Sedlak & Sedlak. Nie da się ukryć, że to imponująca średnia, zwłaszcza jeśli zestawi się ją z przeciętnym wynagrodzeniem osób posiadających tytuł magistra czy nawet doktora.

Jeszcze większe wrażenie mogą zrobić zarobki dyrektorów z dyplomem MBA. 25 proc. z nich zarabiało w 2018 r. ponad 25 934 zł. To tylko pokazuje, że absolwenci MBA nie mają powodów do narzekań, jeśli chodzi o dalszy przebieg ich kariery zawodowej.

Należy przy tym pamiętać, że absolwenci MBA mają za sobą już co najmniej kilka lat pracy zawodowej – aby aplikować na studia, muszą posiadać odpowiednie doświadczenie. Pozostałe warunki przystąpienia do procesu rekrutacyjnego można znaleźć na stronie https://www.studiamba.wsb.pl/dlaczego-mba/korzysci-dla-ciebie. Dodatkowo zainteresowane osoby znajdą tam również informacje o studiach Executive MBA, które zdaniem niektórych są jeszcze bardziej prestiżowe.

Co jeszcze daje dyplom MBA?

Od 1 stycznia 2017 r. absolwenci MBA (po spełnieniu pozostałych wymogów) mogą zasiadać w radach nadzorczych spółek z udziałem Skarbu Państwa. To ogromne ułatwienie i szansa na dalszy rozwój kariery w wymagającym środowisku. Dyplom MBA to jednak przepustka do rozwoju kariery także w innym sensie. Należy pamiętać, że podczas studiów słuchacze poznają wielu innych menedżerów, z którymi nierzadko nawiązują później relację zawodową lub biznesową. Studia MBA umożliwiają wymianę doświadczeń i know-how między przedstawicielami z różnych branż.

Artykuł sponsorowany.

Odzież firmowa jako koszt prowadzenia działalności gospodarczej

0
odzież firmowa

Inwestorów obowiązują przepisy dotyczące BHP, jakich muszą przestrzegać, w tymże co do używania odzieży oraz obuwia roboczego zgodnie z przeznaczeniem. Dla uznania wydatku na zakupienie odzieży roboczej – np. odzieży kelnerskiej za koszt uzyskania przychodu nie starczy faktura zakupu i samo określenie, iż odzież ma profil roboczy. Podstawę analizy w tymże wypadku stanowi obszar prac robionych poprzez inwestora w wykonywanej działalności.

Zakup odzieży ochronnej dla przedsiębiorcy

Inwestorów – identycznie jak pracowników – obowiązują przepisy BHP. W myśl art. 207 oraz 304 k.p. osoba prowadząca na swój rachunek działalność gospodarczą jest zobowiązana zabezpieczać zdrowie oraz życie poprzez zagwarantowanie pewnych oraz higienicznych warunków pracy, przy właściwym zastosowaniu osiągnięć nauki oraz techniki. W tymże inwestor jest przymuszony używać odzieży oraz obuwia roboczego, zgodnie z ich przeznaczeniem Jednakże żeby wydatek na odzież oraz obuwie zakwalifikować do kosztów firmowych, nie starczy samo określenie, iż mają one charakter roboczy.

Strój służbowy

W wielu spółkach funkcjonuje noszenie tzw. ubiorów służbowych. Nakłady na zakup ubiorów służbowych dla pracowników stanowią koszty skarbowe u pracodawcy, jeśli przymus korzystania spośród nich pochodzi m.in. z decyzji o wykorzystaniu poprzez ludzi ubiorów służbowych podjętej poprzez kierownika zakładu. Tymże samym określony strój można przyjąć za ubiór służbowy, kiedy jego stosowanie poprzez pracownika odbywa się w ramach realizacji nałożonego na niego przymusu i kiedy ma on specyficzne właściwości.

Odzież dla pracowników bez loga firmy w kosztach uzyskania przychodów

Jednak nie wszyscy inwestorzy decydują się na zakup ubiorów pracowniczych z logiem spółki. Zdarza się tak, iż kupują odzież w tymże samym odcieniu, np. takie same koszulki lub spodnie/spódnice. Pochodzi to z chęci odróżnienia pracowników spółki od konsumentów – odzież dla pracowników nie ma wtedy oznaczeń służbowych. Tak jak zostało nadmienione wcześniej ubiory pracownicze powinny uniemożliwiać ich zastosowanie do celów prywatnych. W związku z tymże, iż nakłady na odzież dla ludzi zostały poniesione poprzez inwestora, nie można ich przyjąć za połączone z działalnością.

Odzież dla branży gastronomicznej znajdziesz na Maroni

ZUS na start firmy

0
ZUS na start firmy

Założenie własnej działalności gospodarczej jest idealnym rozwiązaniem dla każdego, kto marzy o tym aby pracować dla samego siebie i rozwijać swoją firmę zgodnie z własną wizją. Jednakże cały proces rozpoczynania działalności jest bardzo złożony i wymaga spełnienia dużej ilości formalności. Ważne jest też to, aby obliczyć, czy jest to opłacane rozwiązanie.

Program fakturowy

0
Program fakturowy

Każdy przedsiębiorca powinien skupiać się na poszukiwaniu sposobów na poprawę funkcjonalności firmy oraz na poszukiwaniu narzędzi, które pozwolą mu na ograniczenie kosztów związanych z prowadzoną działalnością. Jednym z najprostszych i najskuteczniejszych sposobów na osiągnięcie zarówno pierwszego, jak i drugiego celu jest zastosowanie programu fakturującego.

Ile kosztuje remont domu? Czyli lepiej remontować czy budować?

0
Ile kosztuje remont domu

Wiele osób zamiast budowania domu od podstaw decyduje się na to, aby kupić nieruchomość z rynku wtórnego i ją wyremontować. To nie najgorszy pomysł biorąc pod uwagę to, że możemy dzięki temu zaoszczędzić sporo pieniędzy i stać się jednocześnie posiadaczami domu w dobrej lokalizacji. Należy jednak zdawać sobie sprawę z kosztów, jakie pochłonie remont starego domu. Zobacz jak się do tego przygotować i ile może Cię to kosztować.

Co się bardziej opłaca – remont czy budowa?

Na to pytanie musisz sobie odpowiedzieć samodzielnie, biorąc pod uwagę koszty remontu nieruchomości, którą chcesz kupić oraz to, ile kosztuje budowa domu od podstaw. Im większy remont jest niezbędny do tego, aby doprowadzić nieruchomość do stanu używalności, tym więcej pieniędzy będziesz musiał na to przeznaczyć. Właśnie dlatego wiele osób staje przed dylematem, czy zamiast remontu bardzo starego domu, nie opłaca się bardziej postawić nowego.

Zanim więc podejmiesz ostateczną decyzję, dokładnie przeanalizuj jakie prace musiałbyś wykonać w starym domu i ile by Cię one kosztowały. Dla niektórych osób remont oznacza jedynie wymianę podłóg i pomalowanie ścian. Dla innych równać się to będzie z wymianą większości instalacji, skuwaniem płytek, a nawet burzeniem i stawianiem nowych ścian. Remont remontowi nierówny, ten niewielki może kosztować od dziesięciu do dwudziestu tysięcy złotych. Z kolei ten gruntowny może kosztować nawet 100 000 zł.

Ile kosztuje remont domu?

Jeśli chcesz wiedzieć, ile mniej więcej będzie Cię kosztować remont domu, to możesz skorzystać z kalkulatorów budowlanych. Pomagają one przy wyliczeniach i określeniu tego, jaki budżet będzie Ci niezbędny. Wystarczy wiedzieć jaki zakres prac musi być wykonany w starym domu. Kalkulator obliczy za Ciebie, ile wynosi szacunkowy koszt wymiany podłóg, wyrównania ścian itp. Wystarczy, że wpiszesz liczbę metrów kwadratowych. Na tej podstawie kalkulator wyliczy, ile wydasz, biorąc pod uwagę średnie koszty materiałów budowlanych. Możesz też wziąć pod uwagę koszty wyposażenia domu np. meble, sprzęt AGD i RTV. Jeśli do remontu chcesz wynająć fachowców, to kalkulator wyliczy także, ile średnio kosztuje ich czas pracy.

Jeszcze przed remontem postaraj się sporządzić wstępny kosztorys. Dzięki niemu będziesz wiedzieć, ile pieniędzy musisz zaoszczędzić. Jeśli okazało się, że koszty przewyższyły Twoje oczekiwania, to możesz ubiegać się o kredyt gotówkowy w banku. Możesz skorzystać z pomocy doradcy kredytowego https://splatapozyczek.pl/kredyt-gotowkowy/, który pomoże znaleźć Ci najlepszą ofertę z niskim oprocentowaniem.

Obliczając koszt remontu, weź także pod uwagę to, że musisz kupować materiały budowlane z kilkuprocentowym naddatkiem. Podczas docinania paneli czy płytek, niektóre z nich mogą się zniszczyć, jeśli będziesz miał materiału „na styk”, konieczne będą kolejne, kosztowne zakupy. Jeśli więc chcesz sfinansować remont za kredyt gotówkowy, weź pod uwagę to, że koszty remontu mogą być wyższe niż Twoje początkowe założenia.

Darmowy program do magazynu

0
Darmowy program do magazynu

Darmowy program do prowadzenia magazynu to produkt, którego nie trzeba jakoś specjalnie reklamować, bo chętnych do jego nabycia jest sporo. Nic zresztą w tym dziwnego, ponieważ darmowy program to już coś, a do tego jeszcze dochodzi jego przeznaczenie. Otóż, gdzie jak gdzie, ale w magazynie konieczne jest funkcjonowanie odpowiedniego programu komputerowego. Wiedzą o tym wszyscy, którzy na co dzień pracują w takich miejscach. Trudno bowiem byłoby non stop sprawdzać, ile artykułów aktualnie znajduje się na magazynowych półkach, a ile np. w ciągu ostatniego tygodnia opuściło magazyn i kto był nabywcą.

Walentynki – co podarować drugiej połówce?

0
Walentynki

14 lutego to ważna data dla zakochanych, ponieważ obchodzą oni wtedy swoje święto, czyli Walentynki. W ten szczególny dzień pary celebrują swoje uczucie. Często miłość okazać można za pomocą odpowiednio dobranego podarunku, jednak co zrobić, gdy pomysł na prezent na Walentynki nie chce jakość wpaść do głowy?

Twój e-PIT – co to za usługa?

0
PIT 37

Każda osoba osiągająca w danym roku dochody zobowiązana jest do dokonania rocznego rozliczenia na właściwym formularzu. W tym celu można skorzystać z dostępnej od niedawna usługi Twój e-PIT online. Korzystając z tej opcji po zalogowaniu na portal podatkowy znajdziemy automatycznie przygotowany i udostępniony przez Krajową Administrację Skarbową roczny PIT 2019. Wybierając tę usługę podatnik nie musi wypełniać dokumentów, aby rozliczyć podatek. Elektroniczne zeznanie podatkowe znajdujące się na tym portalu zostało uzupełnione o dane zgromadzone przez administrację skarbową.

Faktury online

0
Faktury online

Jak powszechnie wiadomo każda z transakcji, która jest dokonywana na terenie naszego kraju musi być w jakiś sposób udokumentowana. Obowiązek ten szczególnie muszą przestrzegać osoby prowadzące działalność gospodarczą, gdyż za jego niedopełnienie grożą dość poważne konsekwencje.

ZOBACZ TEŻ